Stateam in seara asta si discutam cu cineva si discutam despre diverse lucruri, iar, la un moment dat, discutia a trecut pe taramul brandingului. Persoana respectiva spunea ceva legat de guma de mestecat "Top Gear", pentru ca altcineva de la masa avea guma "Turbo" (da, da, din aceea de cand eram mici), si pusese intrebarea "Cum ar fi sa apara guma Top Gear, care sa contina faze din emisiune pe abtibildurile din interior". Nu mi s-a parut o idee buna pentru simplul motiv ca nu ar avea succes, si ar fi niste bani aruncati pe fereastra.
Daca BMW ar produce si cafea, ai cumpara de la ei?
Brandul nu conteaza asa mult cand iti alegi un produs. Te intereseaza calitatea, nu? Ce daca BMW ar produce cafea, asta nu inseamna ca va fi la fel de buna ca una din marcile de top de pe piata respectiva. Nu inseamna, ca pe un anumit segment de piata, o marca foarte puternica pe alt segment, ar avea un succes la fel de mare.
Bine, intr-adevar asocierea in mod intentionat a unui brand cunoscut cu un produs total diferit de gama respectivului producator, inseamna de multe ori in ochii patronilor un succes mare. Dar, din goana dupa succes, unele firme necunoscute au generat situatii de-a dreptul penibile in ochii cuiva avizat. De exemplu, nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut pe piata blugi trucesti/chinezesti branduite "Asus" si, respectiv, "CNN". Oricum, chinezii sunt maestri in asocierea gresita a brandurilor/modelelor sau, furtul lor in mod fatis si cat se poate de grosolan (la salonul auto de la Frankfurt, un constructor chinez va prezenta o clona dupa BMW X5 si una dupa Smart Fortwo, care incalca toate legile privind drepturile de autor (compania respectiva a fost data in judecata deja de BMW si Mercedes privind cele doua modele).
Parerea mea este ca nu brandul conteaza, ci conteaza doar calitatea produsului. Poti sa iti iei din piata daca vrei ochelari de soare "Armani" la nici jumatate din pretul modelului original, doar pentru a fi la moda, pentru ca brandul este in acest caz un mijloc de a le arata celorlalti cat de sus ai ajuns pe scara sociala, daca iti permiti asa ceva.
Nu va lasati pacaliti de branduri si de ce nume/logo este inscriptionat pe produs. Verificati ca este autentic si ca este de buna calitate.
Daca BMW ar produce si cafea, ai cumpara de la ei?
Brandul nu conteaza asa mult cand iti alegi un produs. Te intereseaza calitatea, nu? Ce daca BMW ar produce cafea, asta nu inseamna ca va fi la fel de buna ca una din marcile de top de pe piata respectiva. Nu inseamna, ca pe un anumit segment de piata, o marca foarte puternica pe alt segment, ar avea un succes la fel de mare.
Bine, intr-adevar asocierea in mod intentionat a unui brand cunoscut cu un produs total diferit de gama respectivului producator, inseamna de multe ori in ochii patronilor un succes mare. Dar, din goana dupa succes, unele firme necunoscute au generat situatii de-a dreptul penibile in ochii cuiva avizat. De exemplu, nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut pe piata blugi trucesti/chinezesti branduite "Asus" si, respectiv, "CNN". Oricum, chinezii sunt maestri in asocierea gresita a brandurilor/modelelor sau, furtul lor in mod fatis si cat se poate de grosolan (la salonul auto de la Frankfurt, un constructor chinez va prezenta o clona dupa BMW X5 si una dupa Smart Fortwo, care incalca toate legile privind drepturile de autor (compania respectiva a fost data in judecata deja de BMW si Mercedes privind cele doua modele).
Parerea mea este ca nu brandul conteaza, ci conteaza doar calitatea produsului. Poti sa iti iei din piata daca vrei ochelari de soare "Armani" la nici jumatate din pretul modelului original, doar pentru a fi la moda, pentru ca brandul este in acest caz un mijloc de a le arata celorlalti cat de sus ai ajuns pe scara sociala, daca iti permiti asa ceva.
Nu va lasati pacaliti de branduri si de ce nume/logo este inscriptionat pe produs. Verificati ca este autentic si ca este de buna calitate.
1 comentarii:
Probabil in situatia pe care o prezinti (cafeaua), brandul ar conta mult daca produsul ar fi chiar bun. Cafeaua BMW lumea ar cumpara-o cel putin o data, iar daca le-ar placea, ar ramane la ea. Dar brand-ul ar fi ceea ce i-a determinat sa o incerce asa de repede.
Oricum, eu unul nu ma simt bine folosind cuvantul asta. Apartine lumii mondene, e "de fitze", e ceea ce vezi aruncat peste tot pe Hi5 si MySpace.
Post a Comment