Acum 40 de ani, pe 20 august 1968, iesea pe portile uzinei de la Mioveni primul automobil Dacia 1100.
In 1966 a inceput construirea uzinei de la Mioveni si a fost terminata la jumatatea anului 1968.
Pe 20 august 1968 iese pe poarta fabricii Dacia 1100, un autovehicul cu motorul plasat pe puntea spate si tractiune spate. Primul exemplar ii este oferit cadou tovarasului Nicolae Ceausescu.
Istoria continua, si in 1969 apare Dacia 1300, iar pana in 1970 vor aparea trei noi versiuni ale modelului 1310.
Tot in acelasi an este lansata si Dacia 1200 care, peste trei ani va beneficia de versiune break si papuc.
In 1980 apare Dacia 500, primul model de oras al uzinei, cunoscut si sub numele de Lastun.
Modelul 1200 reinvie intre 1991 si 1996 sub numele de Dacia 1325 Liberta, iar in 1995 apare prima dacie 100% romaneasca: Dacia Nova. Acest model a fost imbunatatit in 2000, la un an dupa ce uzina Dacia a fost cumparata de Renault, sub numele de SupeR Nova.
Anul 2003 este momentul in care apare Solenza, bazata pe platforma SupeR Nova, iar in 2004 apare un nou model in gama, Logan.
In 2008 apare Sandero si un face-lift al Loganului.
La multi ani Dacia!
Pentru final, va las sa va delectati cu ceva "old but gold":
Wednesday, August 20, 2008
Dacia la 40 de ani
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comentarii:
Probabil cea mai buna dacie de pana acum, oricum printre cele mai bune; LA MAI MARE/ MULTE/ BUNE !!!!(1100)
Post a Comment